Zon, zee en... Wind!

15 maart 2014 - Mui Ne, Vietnam

Nadat we van Hoi An met de slaaptrein naar Mui Ne zijn gereisd, kwamen we aan bij ons hotel. Aangezien het hier echt warm was (35 gr.) hebben we gelijk afkoeling gezocht in het zwembad. Overal langs het strand werd verse vis en krokodil op de barbeque aangeboden, dus wat eten betreft zat het wel goed. Toen we wilden gaan slapen, moesten we eerst nog een paar kakkerlakken verwijderen. Ook de badkuip bleek niet gevrijwaard van reptielen. Toen we de douche aanzetten, kroop er namelijk een klein slangetje uit. Desondanks hebben we toch prima kunnen slapen.

De volgende dag was de wind niet echt denderend, maar er moest toch wat gedaan worden. Dus, zijn we met een motortje naar de rode en de witte zandduinen gereden. Bij die laatste huurden we een quad, waar een jochie van 10 jaar zich vrijwillig opwierp als gids en vervolgens regelrecht een afgrond inreed met de quad en Marjolein achterop. Ik kreeg het nakijken. Gelukkig zag ik ze na een tijdje weer van achter de zandheuvels tevoorschijn komen. 's Middags was de wind iets aangetrokken dus heb ik nog een uurtje kunnen windsurfen.
De daaropvolgende dag zijn we de andere kant van Mui Ne gaan verkennen en 's middags was de wind top, waardoor ik nog een uurtje moest kitesurfen. Dit was een voorproefje voor de volgende dag, want toen heb ik een hele dag kunnen kitesurfen. Mar had toen eindelijk tijd om op een strandbedje een relaxed boek te lezen :-)

Halverwege ons verblijf zijn we verhuisd naar een luxe resort. Zogenaamd als afsluiting van de reis. Het ontbijt, de massage en het golfsurfen: allemaal was het super. Continu 35 graden of meer, af en toe een goede zeewind en een fantastisch zwembad. Een geweldige afsluiter, ware het niet dat we uiteindelijk nog doorgereisd zijn naar Saigon / Ho Chi Minh City. We hadden afgesproken om nooit meer in een sleepingbus te gaan, maar aangezien er geen andere opties waren, besloten we onze principes overboord te gooien. Over ons verblijf in Saigon schrijven we later weer.

1. Anneke Aalbers:
    15 maart 2014
    Hoi vakantiegangers,

Nog steeds naar het zin, mooi weer.
    Wanneer weer terug in Nederland? Zwarte Pieten?
    Misschien wel willen blijven.
    Zie vast een heleboel foto`s.
    Geniet nog fijn.
    Goede reis terug.

Liefs,
    Anneke
  2. Henriëtte:
    16 maart 2014
    Wat een mooie reis. Geniet!
    Groetjes Henriëtte